To content
Department of Rehabilitation Sciences

Collection of materials

On this page you will find links to various faculty-developed materials for free download.

Language support & multilingualism

  • Ritterfeld, U., & Lüke, C. (2013). Mehrsprachen-Kontexte 2.0. Erfassung der Inputbedingungen von mehrsprachig aufwachsenden Kindern [Multilingual contexts 2.0. capturing input conditions of children growing up multilingual]. Available at http://hdl.handle.net/2003/31166.
  • Subellok, K., Koch, A., Biederbeck, J., Klemp, L., Wersching, S., Schnöring, A., Hüninghake, R. & Möhring, M. (2017). AsKinG – Auffällig schweigsame Kinder in Grundschulen. Fragebogen für die Zusammenarbeit von Lehrkräften mit kürzlich zugewanderten Familien in zehn Sprachen [Conspicuously silent children in elementary school. Questionnaire for teachers' collaboration with recently immigrated families in ten languages]. Available at http://www.sk.tu-dortmund.de/cms/de/materialien/index.html.
  • Elstrodt-Wefing, N. (2021).  ‚GruPho': Ein Gruppenförderkonzept zur Förderung der Phonem-Graphem-Korrespondenz bei phonologischen Aussprachestörungen [a group support concept for promoting phoneme-grapheme correspondence in phonological pronunciation disorders]. Available at http://www.sk.tu-dortmund.de/cms/de/materialien/index.html
  • Ritterfeld, U. et al. (n.d.). Diverse Materialien zur Sprachförderung durch Hörspiele [Diverse materials for language development through listening games]. Available at http://www.wetterschacht-detektive.de.
  • Subellok, K., Koch, A., Biederbeck, J., Klemp, L., Wersching, S., Schnöring, A., Hüninghake, R. & Möhring, M. (2017). AsKinG – Auffällig schweigsame Kinder in Grundschulen. Fragebogen für die Zusammenarbeit von Lehrkräften mit kürzlich zugewanderten Familien in zehn Sprachen [Conspicuously silent children in elementary school. Questionnaire for teachers' collaboration with recently immigrated families in ten languages]. TU Dortmund University. http://www.sk.tu-dortmund.de/AsKinG/AsKinG.pdf.

Mathematical competence

Teacher education research

Cultural education